Regulamin
Dokonując zamówienia i wysyłając go, kupujący potwierdza, że jest zaznajomiony i zgadza się z warunkami.
Herbo Medica Polska sp. z o.o.
Bělohorská 454/3
301 00 Plzeň
Republika Czeska
Zarejestrowana w Sądzie Okręgowym w Pilźnie, sekcja C, część 34549.
Numer REGON: 06071104
NIP: CZ06071104
1. Postanowienia ogólne
Regulamin definiuje i określa prawa i obowiązki sprzedawcy (operatora, dostawcy) i kupującego (klienta, konsumenta). Wszystkie stosunki umowne są zawierane zgodnie z prawem polskim. Jeśli stroną umowną jest konsument końcowy, stosunki nieuregulowane w Regulaminie podlegają Kodeksowi cywilnemu (nr 40/1964 Dz.U.) oraz ustawie o ochronie konsumentów (nr 250/2007 Dz.U.). Jeśli stroną umowną jest kupujący, który nie jest konsumentem, prawa i obowiązki stron umownych regulują niniejsze warunki z wyjątkiem tych przepisów, które zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem dotyczą wyłącznie konsumenta.
2. Definicja terminów
Umowa konsumencka
To umowa zakupu, umowa o dzieło, ewentualnie inne umowy, jeżeli stronami umownymi są z jednej strony kupujący – konsument, a z drugiej sprzedawca – dostawca.
Dostawca / sprzedaca
To osoba, która przy zawieraniu i wykonywaniu umowy działa w ramach swojej działalności gospodarczej lub innej działalności. To przedsiębiorca, który bezpośrednio lub za pośrednictwem innych przedsiębiorców dostarcza kupującemu produkty lub świadczy usługi.
Klient / kupujący
Klientem naszego sklepu internetowego jest kupujący. Biorąc pod uwagę obowiązujące ustawodawstwo, rozróżnia się kupującego będącego konsumentem i kupującego niebędącego konsumentem. Kupujący - konsument to każda osoba, która poza zakresem swojej działalności gospodarczej lub poza samodzielnym wykonywaniem zawodu, zawiera umowę z przedsiębiorcą lub w inny sposób go traktuje. Kupujący - który nie jest konsumentem, to przedsiębiorca, który kupuje produkty lub korzysta z usług w celu prowadzenia działalności gospodarczej z tymi produktami i usługami. Kupujący jest regulowany przez Warunki w zakresie, w jakim go dotyczą. Wysyłając zamówienie przez kupującego, zostaje zawarta Umowa zakupu. Od tego momentu powstają wzajemne prawa i obowiązki między kupującym i sprzedawcą. W momencie zawarcia umowy kupujący jest związany regulaminem i kupujący wyraża na to zgodę. Kupujący jest wystarczająco poinformowany o tym fakcie przed wysłaniem swojego zamówienia, w przeciwnym razie kupujący nie będzie mógł egzekwować przestrzegania tych warunków.
3. Ceny
Wszystkie ceny są ostateczne (zawierają podatek VAT). Kupujący zawsze płaci tylko cenę produktu, która podana jest na naszej stronie. Jeśli cena zakupu niepotwierdzonego zamówienia ulegnie zmianie, klient zostanie o tym poinformowany. Kupujący zdecyduje się, czy zaakceptuje zmianę, czy chce anulować zamówienie. Ceny obowiązują do odwołania.
Zgodnie z ustawą o rejestracji sprzedaży sprzedawca jest zobowiązany do wystawienia kupującemu paragonu. Jednocześnie jest on zobowiązany do zarejestrowania otrzymanego przychodu u administratora podatkowego online; w przypadku awarii technicznej nie później niż 48 godzin.
Połączenia odebrane pod numerem +420 720 55 11 77 obciążają stronę dzwoniącą zgodnie z obowiązującym cennikiem operatora, który świadczy usługi stronie dzwoniącej.
4. Dostarczanie wydarzeń i rabatów
O ile na stronie internetowej https://www.protopan.pl/ nie podano inaczej rabaty (np.: ceny promocyjne, wyprzedaż), oferty rabatowe obowiązują tylko do wyczerpania zapasów w magazynie, których dotyczy oferta rabatowa. Ograniczenia ilościowe na specjalne rabaty: 1 szt. / 1 klient / 1 miesiąc. Zniżki i promocje dotyczą tylko klientów detalicznych. Nie można zliczać i łączyć rabatów indywidualnych.
Darmowe próbki
Próbka produktu Local Cream, która wysyłana jest darmowo, ma na celu sprawdzenie, czy ten produkt odpowiada danej osobie. Próbkę można zamówić tylko raz, przy pierwszym zamówieniu. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy wysłania próbki, szczególnie jeśli podejrzewa nieuczciwe zachowanie. Jednak sprzedawca ma prawo odmówić wysłania próbki i w innych przypadkach. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy wysłania próbki bez podania przyczyny.
5. Reklamacje
Do zamówionego towaru kupujący oczywiście otrzyma odpowiednie dokumenty (dokument podatkowy). Ten dowód zakupu (faktura) jest wystarczający do złożenia reklamacji. Klient jest zobowiązany do sprawdzenia towaru natychmiast po otrzymaniu. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia mechanicznego opakowania produktu klient zobowiązany jest w obecności przewoźnika sprawdzić stan towaru, a w przypadku uszkodzenia sporządzić protokół uszkodzenia przesyłki (protokół reklamacyjny) i potwierdzić ten fakt przez przewoźnika. Na podstawie zapisu klient otrzyma rozsądną zniżkę lub nowy produkt. Podpisując dowód dostawy, klient wyraża zgodę na przyjęcie towaru. Jeżeli towar zostanie uszkodzony podczas transportu, kupujący nie tylko powiadamia przewoźnika, ale również sprzedawcę, z którym cała sprawa zostanie rozwiązana. W przypadku reklamacji kupujący może skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą, tj. spółką Herbo Medica Polska sp z o.o. Reklamowany towar można wysłać na nasz adres. Prosimy zawsze składać reklamację w sposób pisemny na adres e-mail: info@protopan.pl i czekać na przekazanie dalszych informacji. Kupujący może skontaktować się z naszym działem reklamacji, a my zwrócimy mu koszty wysyłki reklamowanego towaru. Informacje na temat procesu reklamacyjnego można uzyskać, dzwoniąc pod numer +420 720 55 11 77.
Zgłoszenie reklamacyjne musi zawierać datę dostawy towaru, nazwę produktu, ilość, opis wady i propozycję rozpatrzenia reklamacji. Sprzedawca lub upoważniony przez niego pracownik podejmuje decyzję w sprawie reklamacji niezwłocznie lub w bardziej skomplikowanych przypadkach w ciągu 3 dni roboczych. Reklamacje, w tym ewentualne usunięcie wad, należy rozstrzygać bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 30 dni od daty reklamacji, chyba że kupujący i sprzedający nie uzgodnią inaczej.
Prawa kupującego wynikające z odpowiedzialności sprzedawcy za wady zastosuje kupujący u sprzedawcy pod adresem Herbo Medica Polsko s.r.o., Bělohorská 454/3, 301 00 Plzeň, Česká republika (miejsce do wysłania towaru reklamowanego) lub pocztą elektroniczną na adres info@protopan.pl.
6. Warunki i procedura odstąpienia od umowy zawartej za pomocą środków porozumiewania się na odległość
Jeśli nie chodzi o przypadek, kiedy nie można odstąpić od umowy kupna, to kupujący ma prawo odstąpić od umowy kupna zgodnie z § 1829 Kodeksu cywilnego w ciągu czternastu (14) dni od otrzymania towaru. Odstąpienie od umowy musi zostać dostarczone do sprzedawcy w ciągu czternastu (14) dni od otrzymania towaru. Jeżeli kupujący - konsument odstąpi od umowy, wyśle lub przekaże przedsiębiorcy bez zbędnej zwłoki, nie później niż czternaście dni po odstąpieniu od umowy, towary, które od niego otrzymał.
Jeśli kupujący zdecyduje się odstąpić w tym terminie, musi postępować zgodnie z poniższymi warunkami. Jeśli zrobi to, otrzyma zwrot ceny zakupu. Należy wysłać list (wiadomość e-mail) z tekstem: „Wycofuję się z umowy (numer zamówienia) z prośbą o zwrot zapłaconej kwoty za towar”. Alternatywnie możliwe jest dołączenie tekstu o podobnym charakterze, co oznacza wolę odstąpienia od umowy w ustawowym terminie 14 dni.
Jeżeli to możliwe, towar należy zwrócić w oryginalnym i nieuszkodzonym opakowaniu (może zostać uszkodzony proporcjonalnie do potrzeby rozpakowania produktu). Towar nie może wykazywać żadnych oznak użytkowania i musi być nieuszkodzony, kompletny (w tym akcesoria, instrukcje itp.). Nie należy wysyłać towaru za pobraniem, polecamy ubezpieczyć towaru. Prosimy zawsze używać papieru do pakowania lub kartonu, aby zapobiec przyklejaniu się, etykietowaniu lub innym pogorszeniom oryginalnego opakowania i uszkodzenia towaru podczas transportu.
W przypadku odstąpienia od umowy sprzedawca zwróci konsumentowi bez zbędnej zwłoki, nie później niż czternaście dni po odstąpieniu od umowy, wszystkie środki, w tym koszty dostawy, które otrzymał od niego na podstawie umowy. Kwota zostanie zwrócona przez sprzedającego na konto wskazane przez konsumenta i pod warunkiem, że zgadza się on na tę formę zwrotu, lub kwota zostanie zwrócona w taki sam sposób, jak w momencie zapłaty.
Kupujący przyjmuje do wiadomości, że jeśli towar zwrócony przez kupującego jest uszkodzony, zużyty lub częściowo zużyty, sprzedawcy przysługuje odszkodowanie od Kupującego za szkody, które sprzedawcy powstały.
Sprzedawca jest uprawniony do jednostronnego wliczenia żądania odszkodowania (uszkodzenie towaru) w stosunku do roszczenia kupującego o zwrot ceny zakupu.
Jeżeli kupujący otrzyma podarunek wraz z towarem, umowa podarunkowa między sprzedającym i kupującym zostaje zawarta z zastrzeżeniem, że jeśli kupujący odstąpi od umowy kupna, umowa podarunkowa takiego podarunku przestaje obowiązywać, a kupujący wraz z towarem musi zwrócić sprzedawcy dostarczony prezent.
Kupujący przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z postanowieniami § 1837 Kodeksu cywilnego nie można odstąpić od umowy zakupu
a) o świadczeniu usług, jeżeli zostały one wykonane za jego uprzednią wyraźną zgodą przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, a przedsiębiorca poinformował konsumenta przed zawarciem umowy, że nie jest on uprawniony do odstąpienia od umowy,
b) o dostawie towarów lub usług, których cena zależy od wahań na rynku finansowym, niezależnie od zobowiązania przedsiębiorcy, i które mogą wystąpić w okresie odstąpienia od umowy,
c) o dostawie napojów alkoholowych, które mogą zostać dostarczone dopiero po trzydziestu dniach i których cena zależy od wahań na rynku finansowym niezależnych od woli przedsiębiorcy,
d) o dostawie towarów, które zostały zmodyfikowane zgodnie z życzeniem konsumenta lub dla niego,
e) o dostawie towarów łatwo się psujących i towarów, które po dostarczeniu zostały nieodwracalnie zmieszane z innymi towarami,
f) o naprawie lub konserwacji przeprowadzonej w miejscu wyznaczonym przez konsumenta na jego wniosek; nie ma to jednak zastosowania w przypadku późniejszych innych niż wymaganych napraw lub dostawy innych niż wymaganych części zamiennych,
g) o dostawie towarów w zamkniętym opakowaniu, które konsument wyjął z opakowania i których nie można zwrócić ze względów higienicznych,
h) o dostawie nagrania dźwiękowego, wideo lub programu komputerowego, jeżeli naruszono ich oryginalne opakowanie,
i) o dostawie gazet, periodyków lub czasopism,
j) o zakwaterowaniu, transportu, posiłkach lub korzystaniu z wolnego czasu, jeżeli przedsiębiorca świadczy te usługi w wyznaczonym terminie,
k) o dostawie zawartej w drodze aukcji publicznej zgodnie z ustawą o aukcji publicznej lub
l) o dostawie treści cyfrowej, jeśli nie była dostarczona na materialnym nośniku i została dostarczona za uprzednią wyraźną zgodą konsumenta przed upływem okresu odstąpienia, a przedsiębiorca poinformował konsumenta, że nie ma prawa do odstąpienia przed zawarciem umowy.
Kupujący ponadto przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z postanowieniami § 1837 Kodeksu cywilnego, nie można między innymi odstąpić od umowy zakupu dostawy towarów, które były dopasowane zgodnie z życzeniem kupującego lub dla jego osoby, od umowy zakupu o dostawie towarów szybko się psujących, jak i towarów, które po dostarczeniu zostały nieodwracalnie zmieszane z innymi towarami.
7. Zamówienia
Jeśli kupujący zdecyduje się na zakup produktu, w szczegółowym opisie produktu znajdzie przycisk „Zamów” lub „Kup teraz”. W koszyku wybiera produkt, ilość produktu, którą chce zamówić, wybiera sposób dostawy i dane. System poprowadzi kupującego do pomyślnego zakończenia zamówienia. Konieczne jest staranne wypełnienie wymaganych danych. Każde zamówienie jest potwierdzane na adres e-mail kupującego, który podał w zamówieniu. Jeśli nie otrzyma tego e-maila, zamówienie nie zostało przyjęte do naszego systemu. Zamówienie może następnie zweryfikować nasz personel telefonicznie.
Sprzedawca jest uprawniony, zwłaszcza jeśli kupujący nie potwierdzi zamówienia, do żądania zapłaty całej ceny zakupu przed wysłaniem towaru do kupującego. Przepisy § 2119 akp. 1 Kodeksu cywilnego nie mają zastosowania.
Można anulować zamówienie, wysyłając wiadomość e-mail lub telefonicznie. Zalecamy korzystanie z adresu e-mail info@protopan.pl w celu anulowania zamówienia. Jeśli produkt nie jest już produkowany lub nie jest dostępny przez dłuższy czas, skontaktujemy się z Tobą i uzgodnimy dalszą procedurę lub anulowanie zamówienia. Jeśli klient zapłacił wymaganą cenę zakupu towarów, ale firma Herbo Medica Polska sp. z o.o. nie jest w stanie dostarczyć towaru lub jest w stanie dostarczyć zamówienie tylko częściowo, zamówienie zostanie anulowane zgodnie z ustaleniami z klientem, a pieniądze zostaną natychmiast zwrócone klientowi. Kupujący jest uprawniony do anulowania zamówienia, nawet bez podania przyczyny, do momentu potwierdzenia przez Sprzedającego wysyłki zamówionego przez niego towaru.
8. Dostawa
Przesyłki dostarczane są za pośrednictwem Poczty Polskiej, DPD, Inpost, Paczkomatu lub Przesyłkowni. Czas dostawy zwykle wynosi 48 godzin od wysyłki. Do każdej przesyłki doliczana jest opłata pocztowa. W przypadku płatności za pobraniem płaci się również opłatę za pobranie. Przy zamówieniu powyżej 350 zł zapewniamy dostawę darmową kupującym – konsumentom (klientom końcowym). Osobom fizycznym lub prawnym, które robią zakupy na podstawie warunków hurtowych, oferujemy darmową dostawę przy zamówieniach powyżej 2 000 zł. Do każdej przesyłki zagranicznej (oprócz PL) na podstawie umowy telefonicznej doliczana jest opłata pocztowa według aktualnej ceny Poczty Polskiej.
9. Płatność
Obecnie oferujemy następujące możliwości płatności: płatność przy odbiorze (za pobraniem) - płacisz cenę zakupu na miejscu przewoźnikowi firmy spedycyjnej, przelewem bankowym – kwota za towar może zostać przelana na nasze konto (towary nie są wysyłane, dopóki kwota nie zostanie zaksięgowana na naszym koncie numer 2801215027/2010 w banku Fio, IBAN CZ0820100000002801215027, BIC FIOBCZPPXXX) lub zabezpieczoną bramką.
10. Kupony rabatowe
Każdy kupon jest opatrzony unikalnym kodem i wartością rabatu. Kupony można wykorzystać wyłącznie na zakup towarów na stronie https://www.protopan.pl/ i wyłącznie w formie zamówienia elektronicznego. Przy zakupie towarów wpisz kod kuponu w koszyku swojego zamówienia. Cena towaru zostanie natychmiast obniżona o wartość kuponu. Jeśli cena kuponu nie zostanie obniżona, być może wprowadzono nieprawidłowy lub nieważny kod. Kupon należy wykorzystać raz, w całości i tylko w formie płatności za towar w sklepie internetowym https://www.protopan.pl/. Nie można zmienić kuponu na gotówkę. Kupon można użyć tylko raz i nie można go wymienić. Fałszowanie i zmienianie kuponów jest zabronione i podlega karze! Firma Herbo Medica Polska sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za skradzione lub zagubione kupony ani za użycie kodów z zagubionych lub skradzionych kuponów. Kod kuponu należy chronić, korzystając z niego, kupon nie jest już ważny!
11. Odpowiedzialność za wady
Kupujący ma prawo dochodzić roszczeń z tytułu wad nie później niż w dniu przewidywanego zużycia towaru oznaczonego na produkcie.
Prawa i obowiązki stron dotyczące odpowiedzialności sprzedawcy za wady regulują odpowiednie ogólnie obowiązujące przepisy (w szczególności przepisy § 2095 - § 2117 i 2165 - § 2174 Kodeksu cywilnego). Są one szczegółowo określone poniżej:
Prawa wynikające z wadliwego wykonania
Kupujący jest uprawniony do zastosowania prawa z wady, które pojawią się w przypadku towarów konsumpcyjnych w ciągu 24 miesięcy od odbioru. W przypadku towarów używanych termin zastosowania prawa z wadliwego wykonania można skrócić do 12 miesięcy (będzie to zaznaczone w dokumencie sprzedaży). Jeżeli okres, przez który przedmiot może być używany, jest określony na sprzedanym przedmiocie, na jego opakowaniu, w instrukcjach dołączonych do przedmiotu lub w reklamie zgodnie z innymi przepisami prawa, zastosowanie mają postanowienia dotyczące gwarancji jakości. Na żądanie kupującego sprzedawca w sposób pisemny potwierdzi (dalej zwane potwierdzenie) kupującemu, w jakim zakresie i przez jaki okres trwają jego zobowiązania w przypadku wadliwego wykonania. Sprzedawca ma obowiązki związane z wadliwym działaniem, przynajmniej w takim zakresie, w jakim trwają obowiązki związane z wadliwym działaniem producenta.
Z prawa do wadliwego wykonania nie można skorzystać w następujących przypadkach:
a) jeśli chodzi o rzecz sprzedaną po niższej cenie za wadę, za którą uzgodniono niższą cenę,
b) jeśli chodzi o zużycie rzeczy spowodowane jej normalnym użytkowaniem,
c) w przypadku użytego przedmiotu na wadze odpowiadającej poziomowi użytkowania lub zużycia, którą miał przedmiot, gdy został przejęty przez kupującego, lub
d) jeżeli wynika to z charakteru produktu.
Sprzedawca oświadcza, że przekaże towary Kupującemu zgodnie z przepisami § 2161 Kodeksu cywilnego, tj.:
towar ma właściwości uzgodnione przez kupującego ze sprzedawcą oraz, jeśli brakuje umowy, posiada właściwości i cechy, które opisał sprzedawca lub producent, lub których kupujący oczekiwał w odniesieniu do charakteru towarów i realizowanej przez nie reklamy, towar nadaje się do celu określonego przez sprzedawcę lub do którego zwykle są używane towary tego rodzaju, towar dostarczony jest w odpowiedniej ilości, mierze lub wadze, a towar jest zgodny z wymogami prawnymi. Jeżeli rzecz nie ma wyżej wymienionych cech, kupujący może również zażądać dostarczenia nowej rzeczy bez wad, chyba że jest to nieuzasadnione ze względu na charakter wady, ale jeśli wada dotyczy tylko części rzeczy, kupujący może wymagać jedynie wymiany części; jeśli nie jest to możliwe, może odstąpić od umowy. Jeżeli jednak jest to nieproporcjonalne ze względu na charakter wady, zwłaszcza jeśli wada może zostać usunięta bez zbędnej zwłoki, kupujący ma prawo do bezpłatnego usunięcia wady. Kupujący ma prawo dostarczyć nowy przedmiot lub wymienić część, nawet w przypadku wady, którą można usunąć, jeśli przedmiot nie może być prawidłowo użyty z powodu powtarzającego się wystąpienia wady po naprawie lub z powodu większej liczby wad. W takim przypadku kupujący ma prawo odstąpić od umowy. Jeżeli kupujący nie odstąpi od umowy lub nie skorzysta z prawa do dostarczenia nowego produktu bez wad, do wymiany jego części lub naprawy produktu, może poprosić o uzasadnioną zniżkę. Kupujący ma prawo do rozsądnego rabatu, nawet jeśli sprzedawca nie może dostarczyć nowego produktu bez wad, wymienić jego komponent lub naprawić przedmiot, lub jeśli sprzedawca nie usunie go w rozsądnym terminie lub jeśli usunięcie problemu spowodowałoby znaczne trudności.
Kupujący nie ma prawa do wadliwego wykonania, jeżeli kupujący wiedział przed przejęciem towaru, że przedmiot był wadliwy lub jeżeli sam kupujący spowodował wadę. Jeśli rzecz ma wadę, od której sprzedawca jest zobowiązany, i jeśli rzecz jest sprzedawana po niższej cenie lub jako zużyta rzecz, kupujący ma prawo do rozsądnej zniżki zamiast prawa do wymiany rzeczy. Prawa z wadliwego wykonania zastosowane są u sprzedawcy, od którego produkt został zakupiony. Jeżeli jednak w potwierdzeniu podano inną osobę do naprawy, która jest w miejscu sprzedawcy lub w miejscu kupującego bliżej, zastosuje kupujący prawo do naprawy u osoby, która jest przeznaczona do przeprowadzenia naprawy. Osoba wyznaczona do naprawy przeprowadzi naprawę w terminie uzgodnionym między sprzedawcą i kupującym przy zakupie produktu. Dotyczy to również zgłoszenia wady objętej gwarancją (patrz gwarancja jakości poniżej).
Rzecz jest wadliwa, jeśli nie zostanie dostarczona w uzgodnionej ilości, jakości i wykonaniu lub w jakości i wykonaniu odpowiednim do celu wynikającego z umowy; w innym przypadku do celu zwykłego. Wykonanie innej rzeczy jest również uważane za wadę. Do wad należą również wady w dokumentach niezbędnych do użytkowania rzeczy.
Prawo kupującego z wadliwego wykonania stanowi wadę, którą rzecz ma przy przenoszeniu ryzyka uszkodzenia na kupującego, nawet jeśli stanie się to później widoczne. Prawo kupującego dotyczy później powstałej wady, którą sprzedawca spowodował naruszeniem zobowiązań. Nie ma to wpływu na zobowiązania Sprzedawcy wynikające z gwarancji jakości.
Prawa kupującego z tytułu wadliwego wykonania nie zostaną naruszone, jeżeli wada spowodowana jest użyciem rzeczy, którą kupujący przekazał sprzedawcy. Nie dotyczy to sytuacji, gdy sprzedawca udowodni, że ostrzegł kupującego w odpowiednim czasie o niestosowności przedmiotu, a kupujący nalegał na jego użycie, lub jeśli udowodni, że nie można ustalić niewłaściwości przekazanej rzeczy, nawet przy należytej staranności. Kupujący nie ma prawa do wadliwego wykonania, jeżeli jest to wada, którą musiał rozpoznać ze zwykłą uwagą już przy zawarciu umowy. Nie dotyczy to sytuacji, gdy sprzedawca zapewnił go wyraźnie, że rzecz jest wolna od wad lub jeżeli wada została w sprytny sposób ukryta.
Kupujący przedmiot według możliwości sprawdzi jak najszybciej po przeniesieniu ryzyka uszkodzenia na przedmiot i przekona się o jej właściwości i ilości.
Jeżeli wadliwe wykonanie stanowi poważne naruszenie umowy, kupujący ma prawo
a) do usunięcia wady poprzez dostarczenie nowego przedmiotu bez wady lub dostarczenie brakującego przedmiotu,
b) do usunięcia wady poprzez naprawę rzeczy,
c) do rozsądnej zniżki z ceny zakupu lub
d) do odstąpienia od umowy.
Kupujący poinformuje sprzedającego, jakie prawo zastosuje, w momencie zgłoszenia wady lub bez zbędnej zwłoki po powiadomieniu o wadzie. Kupujący nie może zmienić dokonanego wyboru bez zgody Sprzedającego; nie dotyczy to sytuacji, gdy kupujący poprosił o naprawę wady, która okaże się nieusuwalna. Jeżeli sprzedawca nie usunie wady w rozsądnym terminie lub powiadomi kupującego, że nie usunie wady, kupujący może zażądać rozsądnej obniżki ceny zakupu zamiast usuwania wady lub odstąpienia od umowy. Jeśli kupujący nie wybierze swojego prawa na czas, przysługuje mu prawo na podstawie poniższego akapitu.
Jeżeli wadliwe wykonanie jest nieznacznym naruszeniem umowy, kupujący ma prawo do usunięcia wady lub uzasadnionej zniżki z ceny zakupu. Do czasu skorzystania przez kupującego z prawa do rabatu na cenę zakupu lub odstąpienia od umowy, sprzedawca może dostarczyć brakujące elementy lub naprawić wadę prawną. Inne wady mogą być usunięte przez sprzedawcę poprzez naprawę przedmiotu lub dostawę nowego przedmiotu; wybór nie może powodować nadmiernych kosztów dla kupującego. Jeżeli sprzedawca nie usunie wady towaru na czas lub odmówi usunięcia wady, kupujący może żądać rabatu od ceny zakupu lub może odstąpić od umowy. Kupujący nie może zmienić dokonanego wyboru bez zgody Sprzedającego.
Kupujący nie może odstąpić od umowy ani zażądać dostarczenia nowego produktu, jeśli nie może zwrócić produktu w stanie, w którym go otrzymał. Nie dotyczy to,
a) jeśli doszło do zmiany stanu w wyniku kontroli w celu ustalenia wady rzeczy,
b) jeśli kupujący użył przedmiotu przed wykryciem wady,
c) jeżeli kupujący nie spowodował niemożliwości zwrotu rzeczy w niezmienionym stanie przez działanie lub pominięcie, lub
d) jeśli kupujący sprzedał przedmiot przed wykryciem wady, zużył go lub zmienił przedmiot podczas normalnego użytkowania; jeżeli zostało to zrobione tylko częściowo, kupujący zwraca sprzedającemu to, co może zwrócić, A zapewnia mu rekompensatę w zakresie, w jakim korzystał z rzeczy.
Jeżeli kupujący nie zgłosił wady w terminie, prawo do odstąpienia od umowy zanika.
12. Ochrona danych osobowych
Działamy zgodnie z ustawą nr 101/2000 Dz.U. o ochronie danych osobowych. Informacje, które klient podaje, zostaną wykorzystane przez naszą firmę wyłącznie do przetworzenia zamówienia. Zawierając Umowę sprzedaży, Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie następujących danych osobowych: imię i nazwisko, adres dostawy, numer identyfikacyjny, numer identyfikacji podatkowej, adres e-mail i numer telefonu. Podanie takich danych osobowych przez kupującego jest dobrowolne. Zgoda ta jest udzielana na czas nieokreślony. Dane osobowe będą przetwarzane elektronicznie. Wszystkie dane uzyskane od klientów są wykorzystywane wyłącznie przez firmę do jej wewnętrznych celów i nie są udostępniane stronom trzecim. Wyjątek stanowią zewnętrzni przewoźnicy, do których dane osobowe klientów są przekazywane w minimalnym zakresie niezbędnym do sprawnej dostawy towarów. O ile Kupujący nie postanowi inaczej, wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Sprzedawcę również w celu przesyłania dalszych ofert towarów i usług przez Sprzedawcę. Kupujący jest uprawniony do żądania korekty danych osobowych. Dane osobowe można usunąć z bazy danych na żądanie kupującego. Kupujący może zażądać anulowania na piśmie (e-mailem) lub telefonicznie. Jeśli kupujący poprosi o informacje na temat przetwarzania jego danych osobowych, informacje te zostaną przekazane przez naszą firmę bez zbędnej zwłoki. Sprzedawca ma prawo żądać rozsądnej rekompensaty za dostarczenie informacji zgodnie z poprzednim zdaniem nieprzekraczającej kosztów dostarczenia informacji. Kupujący, który odkrywa lub uważa, że nasza firma przetwarza jego dane osobowe z naruszeniem ochrony życia prywatnego i osobistego lub z naruszeniem prawa, zwłaszcza jeśli dane osobowe są niedokładne w odniesieniu do celu przetwarzania, może poprosić o wyjaśnienie lub zażądać usunięcia sytuacji.
13. Wyciąg z rejestru handlowego
Szczegółowy wyciąg można znaleźć tutaj.
14. Odpowiedzialność
Firma Herbo Medica Polska sp. z o.o. (Sprzedawca) ostrzega, że informacje na stronie sklepu internetowego są częściowo pobierane od stron trzecich, mogą zawierać nieścisłości faktyczne i techniczne lub błędy typograficzne oraz mogą być aktualizowane bez powiadomienia, a Sprzedawca może zmienić opisane produkty i usługi w dowolnym momencie bez powiadomienia o tym fakcie na stronie. W przypadku znacznego wzrostu ceny zamówienia sprzedawca niezwłocznie poinformuje o tym fakcie klienta, a kupujący będzie miał możliwość odstąpienia od umowy.
15. Inne ustalenia
W przypadku ograniczenia praw konsumenta wynikających z zawarcia umowy ma on prawo zwrócić się do odpowiednich właściwych organów nadzorczych (Polska Inspekcja Handlowa, Urząd Działalności Gospodarczej, Urząd Ochrony Danych Osobowych, Urząd Skarbowy itp.).
Czeska Inspekcja Handlowa z siedzibą: Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, nr REGON: 000 20 869, adres internetowy: http://www.coi.cz, jest właściwa do pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich wynikających z umowy kupna. Spory między Sprzedawcą a Kupującym, których nie można rozstrzygnąć na drodze pozasądowej lub inne spory między Kupującym i Sprzedawcą są rozstrzygane przez sąd. Umowa kupna, w tym warunki, jest archiwizowana przez sprzedającego w formie elektronicznej i nie jest dostępna. Umowę zakupu można zawrzeć w języku polskim. Przed wysłaniem zamówienia do sprzedawcy kupujący może sprawdzić i zmienić dane wprowadzone do zamówienia, również w odniesieniu do zdolności kupującego do wykrywania i korygowania błędów pojawiających się podczas wprowadzania danych w zamówieniu. Sprzedawca jest uprawniony do anulowania konta użytkownika Kupującego, jeśli Kupujący nie korzystał z niego przez okres dłuższy niż 6 miesięcy lub jeżeli Kupujący naruszy zobowiązania wynikające z Umowy sprzedaży zawartej między nim a Sprzedawcą (w tym niniejszych warunków). W stosunku do Kupującego Sprzedawca nie jest związany żadnymi kodeksami postępowania w rozumieniu § 1826 akp. 1 litera e) Kodeksu cywilnego. Jeżeli stosunek ustanowiony w umowie kupna zawartej między kupującym i sprzedawcą zawiera element międzynarodowy, strony zgadzają się, że stosunek ten podlega prawu polskiemu.
16. Podsumowanie
Wierzymy, że przekonaliśmy Was, że zakupy u nas są wygodne, tanie, bezpieczne i szybkie. Jeśli jednak macie jakiekolwiek wątpliwości lub uwagi, dajcie nam znać. Wszystkie sugestie są dla nas źródłem inspiracji do dalszego ulepszania naszej działalności. Na żądanie klient jest informowany, jakie warunki handlowe obowiązywały w momencie składania zamówienia.